Cumpără mai deștept, nu mai greu!

  În timpul restricțiilor din timpul pandemiei am făcut cumpărături online și continui să fac și acum. Cumpăr de toate: alimente, îmbrăcămin...

duminică, 15 ianuarie 2023

Jocuri pentru antrenarea creierului

 Pentru a ne menține un creier sănătos, pe lângă alimentație sănătoasă și mișcare trebuie să-l antrenăm cu exerciții.

În 2021, am citit ”Puterea creierului” scrisă de Dr. Daniel G. Amen și Tana Amen, o carte foarte bună cu multe informații utile pentru sănătate, lecții de viață și exercitii benefice creierului. În această postare, pe lângă exercițiile benefice creierului, voi posta și câteva citate care mi-au plăcut!

Sursă foto: pixabay

Voi începe cu citatele:

”În artele marțiale există un proverb: ”Maestre de ce mă înveți să lupt, dar vorbești despre pace?” Maestrul răspunde: ”E mai binesă fii un războinic într-o grădină decât un grădinar la război.””

”Sănătatea creierului este legată mai mult de activitățile noastre decât de vârstă.”

”Când creierul funcționează bine, noi funcționăm bine, iar atunci când creierul nostru are probleme, suntem mai predispuși să ne confruntăm cu probleme.”

”Cea mai bună armă împotriva stresului este capacitatea noastră de a alege un gând în locul altuia.”(William James)

”Autorul britanic David Gemmel a scris: Nu te vorbi de rău. Deoarece războinicul din interior îți aude vorbele și este afectat de ele.”

”Ai grijă cum vorbești cu tine însuți. Mintea inconștientă și copilul interior ascultă.”

”Orice e bun pentru inimă e bun pentru creier și e bun pentru organele genitale. Și orice e rău pentru inimă e rău pentru creier și e rău pentru organele genitale. Totul se reduce șa circulația sangvină.”

Cam atât cu citatele, să nu vă plictisesc. În continuare o să scriu despre exercițiile cu care putem să ne antrenăm creierul să-l menținem în formă. Dacă știți sau folosiți alte exerciții pentru antrenarea creierului vă invit să le postați în secțiunea de comentarii.

Sursă foto: pixabay

Pentru antrenarea cortexului prefrontal sunt recomandate jocuri bazate pe limbaj cum ar fi scrabble, integrame, jocuri de strategie cum este șahul și meditația.

Pentru antrenarea lobilor temporali sunt recomandate jocurile bazate pe memorie și învățare, de exemplu să cânți la un instrument muzical.

Pentru antrenarea lobilor parietali cele mai benefice sunt jocurile matematice precum sudoku, jonglatul și cititul hărților.

Cerebelul îl putem antrena cu jocuri de coordonare, cum ar fi tenisul de masă, dansul, yoga și tai chi.

Alte sfaturi care ajută creierul să se mențină în formă:

-petrece 15 minute pe zi învățând ceva nou;

-înscrie-te la un curs online;

-învață o limbă străină;

-fă exact opusul a ceea ce ți se pare natural, pentru a activa cealaltă parte a creierului și pentru a dobândi acces la ambele emisfere.De exemplu: scrie sau spală-te pe dinți cu mâna non-dominantă, îți pui creierul la muncă atunci când îi creezi o senzație de disconfort.

Mai multe sfaturi pentru reducerea stresului sau cum să faceți față suferinței și multe multe altele le aflați dacă citiți cartea.


3 comentarii:

  1. Eu as avea nevoie de extensie a zilei.. pentru ca efectiv nu imi ajunge timpul. :O
    Am mai multe cursuri la care sunt inscrisa - sper sa nu ajunga sa le fac dupa un an si mai bine.. :))).
    Mi-au placut mult citatele :). Foarte interesanta cartea! Iti multumesc ca ne-ai povestit despre ea. :)
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  2. rebusuri, integrame, rememorarea numerelor de telefon

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant !
    Îmi place rebusul ! Citesc mult !
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere